انواع گیاهان خشک

گیاهان خشک شده به روش بسیار ساده ای نگهداری می گردد، سبزی های خشک را می توان مستقیماً در شیشه ریخت و نگهداری کرد، از آن می توانید برای پخت و پز مورد استفاده کنید یا به عنوان چاشنی درست مانند گیاهان تازه استفاده کرد. با این حال، عطر گیاهی تازه چیده شده در فرآیند خشک کردن از بین می رود. مرزنجوش، نعناع، ​​پونه کوهی، رزماری و آویشن به خوبی خشک می شوند. برخی از افراد ممکن است ترجیح دهند گیاهانی مانند ریحان، کرفس، پیازچه، گشنیز با برگ های پهن بزرگ و جعفری مانند، شوید و جعفری را منجمد کنند زیرا خشک کردن آنها ممکن است ناامید کننده باشد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

برداشت و خشک کردن

برگ‌های گیاه نعناع خشک برای لاغری را باید زمانی قطع کرد که ذخیره روغن‌های ضروری گیاه به بالاترین حد خود برسد در گیاهان برگدار ریحان، کرفس، مرزنجوش و مرزه سیاه دانه پارکینسون درست قبل از زمان شکوفه دادن اتفاق می افتد.
ریحان، بادرنجبویه، جعفری، رزماری و مریم گلی را می توان تا 4 بار در طول فصل رشد در فضای باز برش داد.
برش باید در صبح روزی که نوید گرم و خشک بودن را می دهد انجام شود. به محض اینکه شبنم از روی گیاهان جدا شد، 6 اینچ بالای ساقه زیر جوانه های گل را جدا کنید.

برداشت و خشک کردن

خشک کردن دسته ای

خشک کردن دسته ای، روشی آسان برای خشک کردن گیاهان ساقه بلند مانند مرزنجوش، مریم گلی، مرزه، نعناع خشک، ​​جعفری، ریحان، شوید و رزماری است.

اگر برگها تمیز باشند، شستن آنها ضروری نیست. ممکن است برخی از روغن ها در طول شستشو از بین بروند. با این حال، اگر برگ ها گرد و غبار بر روی آن نشسته است یا مالچ غلیظ شده اند، آنها را برای مدت کوتاهی زیر آب سرد بشویید. آب اضافی را تکان دهید و گیاهان را که در دسته های کوچک بسته شده اند را آویزان کرده تا زمانی که آب تبخیر شود، هر برگ مرده یا زرد شده را دور بریزید، در اسرع وقت، دسته های گیاهی را داخل آن ببرید و در مکانی گرم و خشک که تهویه مناسب داشته باشد و در معرض نور مستقیم خورشید نباشد آویزان کنید، به طور سنتی، گیاهان را بالای شومینه آشپزخانه یا در اتاق زیر شیروانی آویزان می کردند.

گیاهان را ببندید و انتهای برگ‌ها را به سمت پایین آویزان کنید تا اسانس‌های موجود در ساقه‌ها به داخل برگ‌ها بریزند. گیاهان را بالای اجاقی که روی آن پخته اید آویزان نکنید. چربی و بو می تواند به بافت لطیف، طعم و عطر گیاهان آسیب برساند، برای جلوگیری از جمع شدن گرد و غبار روی برگ های خشک شده، هر دسته را قبل از آویزان کردن، داخل یک کیسه کاغذی قرار دهید. بالای کیسه را جمع کنید و ساقه های گیاه را ببندید تا برگ ها آزادانه داخل کیسه آویزان شوند. برای تهویه، قسمت پایین کیسه را برش دهید یا در دو طرف آن را سوراخ کنید.

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.