روغن زیتون 5 لیتری برای سلامت قلب تاثیر زیادی دارد

کوسادا، اسپانیا (AP) – تابستان بسیار گرم و خشکی که باعث کوچک شدن مخازن و آتش‌سوزی جنگل‌ها شد، اکنون قلب‌کننده‌ترین محصولات اصلی اسپانیا را تهدید می‌کند: زیتون‌هایی که این کشور اروپایی را به تولیدکننده و صادرکننده پیشرو میوه‌های سبز کوچک در جهان تبدیل کرده است.

فشرده شده به روغن طلایی.

کارشناسان و مقامات این صنعت پیش‌بینی می‌کنند که برداشت زیتون پاییزه اسپانیا تقریباً نصف سال گذشته خواهد بود که یکی دیگر از قربانیان تغییرات آب و هوایی جهانی ناشی از تغییرات آب و هوایی است.

کمی رطوبت کمتر در واقع می تواند روغن زیتون 5 لیتری بهتری تولید کند، اما خشکسالی اخیر برای آنها بسیار زیاد است.

کشاورز خوان آنتونیو دلگادو در حالی که از کنار ردیف درختان زیتون خود در شهر کئسادا در جنوب شرقی رد می شد، گفت: “من 57 سال دارم و هرگز سالی مانند این سال را ندیده ام.” قصد من این است که تا زمانی که بتوانم ادامه دهم، اما زمانی که هزینه‌ها از آنچه از تولید به دست می‌آورم بیشتر شود، همه ما بیکار می‌شویم.»

دمای بالا در ماه می باعث مرگ بسیاری از شکوفه های درختان زیتون در باغ های اسپانیا شد.

زیتون

آنهایی که جان سالم به در بردند میوه هایی تولید کردند که به دلیل آب کافی، کوچک و نازک بودند.

امسال سومین سال در اسپانیا از زمان شروع رکوردها در سال 1964 بوده است.

350000 کشاورز زیتون اسپانیا معمولاً محصولات خود را در اوایل اکتبر قبل از رسیدن کامل به منظور تولید روغن زیتون برداشت می کنند.

اما دلگادو در حالی که زیتون هایش هنوز برای چیدن ضعیف تر از آن بود، بیشتر میوه ها را به امید باران روی درختانش گذاشت.

تا اینجای کار، شانسی نیست.

به گفته وزیر کشاورزی اسپانیا، اگر باران مورد نظر به زودی نرسد، این کشور تقریباً نیمی از سال گذشته زیتون تولید خواهد کرد.

لوئیس پلاناس وزیر کشاورزی به آسوشیتدپرس گفت: «پیش‌بینی ما برای این فصل برداشت بسیار کم است.

«وزارت پیش‌بینی می‌کند که حتی به 800000 تن (882000 تن آمریکا) هم نخواهد رسید» در مقایسه با 1.47 میلیون تن (1.62 میلیون تن آمریکا) در سال 2021.

درختان زیتون 2.7 میلیون هکتار (6.8 میلیون هکتار) از خاک اسپانیا را پوشانده اند که 37 درصد کامل آن در استان Jaén یافت می شود که به دلیل “دریای زیتون” و جایی که دلگادو در آن مزرعه می کند، شناخته شده است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.