مزایا و معایب گیاهان

گیاهان تازه برای افزودن عطر و پیچیدگی طعم به غذاهای مورد علاقه شما عالی هستند. گیاهان پر از روغن‌های معطر هستند که به هر کدام طعم و بوی متمایز خود را می‌دهند و وقتی گیاه تازه است، این روغن‌ها در قوی‌ترین حالت خود هستند. عطر و طعم گیاهان تازه به اندازه گیاهان خشک قوی نیست، اما پیچیده تر و ظریف تر است، بنابراین این گیاه طعمی کاملا مشخص خواهد داشت، به دلیل کیفیت طعم آنها، گیاهان تازه گرانتر از خشک شده هستند. با این حال، می‌توانید برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، خودتان پرورش دهید، و اگرچه این امر به زمان و توجه نیاز دارد، رشد بیشتر گیاهان نسبتاً آسان است. گیاهان تازه نیز ماندگاری بسیار کمتری نسبت به خشک دارند و معمولاً پس از چیدن حدود یک هفته ماندگاری دارند. در اینجا دوباره، رشد خودتان می تواند کمک کند، زیرا می توانید به سادگی آنچه را که نیاز دارید انتخاب کنید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

گیاهان خشک: مزایا و معایب

گیاهان خشک  و سبزیجات خشک نسبت به گیاهان تازه گرانتر و زمان کمتری نسبت به کاشت خود مصرف می کنند. آنها همچنین برای مدت طولانی تری نگهداری می شوند و از نظر فنی می توانند برای یک سال یا بیشتر استفاده شوند، اگرچه ممکن است بعد از سه ماه طعم خود را از دست بدهند، سبزی های خشک طعم قوی تری نسبت به سبزی های تازه دارند، بنابراین لازم نیست در آشپزی خود از آن استفاده کنید. فرآیند خشک کردن برخی از این روغن‌های خوش طعم و معطر را از بین می‌برد، بنابراین آنها پیچیدگی طعمی مشابه گیاهان تازه را ندارند، وقتی با گیاهان آشپزی می کنید، تازه یا خشک استفاده کنید واقعاً به چیزی که درست می کنید بستگی دارد.

گیاهان خشک: مزایا و معایب

شوید خشک

 

اگر غذا را نمی‌پزید یا می‌توانید بعد از پختن سبزی‌ها را اضافه کنید، سبزی‌های تازه راه حلی هستند. به سالاد، پستو یا افزودن گشنیز خرد شده به کاری مورد علاقه خود در آخرین لحظه فکر کنید، پختن گیاهان تازه روغن‌های معطر آن‌ها را مانند خشک کردن از بین می‌برد، بنابراین اگر سبزی‌ها را قبل یا در حین پخت اضافه می‌کنید مانند نعناع خشک، استفاده از تازه مفید نیست. گیاهان خشک شده تقریباً همان تأثیر را خواهند داشت و طعم قوی تر آنها به این معنی است که نیازی به استفاده زیاد ندارید، بعضی از گیاهان بهتر از بقیه خشک می شوند. به عنوان مثال، پونه کوهی خشک یا برگ بو، طعمی عالی دارد که در سوپ، خورش یا کاری هم زده شود. گیاهان دیگر، مانند جعفری یا ریحان، زمانی که خشک می شوند، طعم متمایز خود را بیش از حد از دست می دهند و معمولاً بعد از پختن غذا به آن ها تازه اضافه می شوند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.