پسته امروز رفسنجان باعث کاهش وزن 40 کیلویی یک زن شد!

پسته امروز رفسنجان شواهد علمی قوی دارند به کاهش وزن کمک می کند: اگرچه آجیل ها غذاهای پر کالری هستند.

با این حال، می تواند به کاهش وزن کمک کند، و این ممکن است به دلیل محتوای غنی از فیبرهای غذایی و پروتئین باشد، که باعث تحریک احساس سیری می شود، که به کاهش مقدار غذای خورده شده کمک می کند،مطالعه منتشر شده در مجله کالج تغذیه آمریکا در سال 2010 نشان داد که شامل 59 نفر پس از یک برنامه کاهش وزن 12 هفته ای بود که نشان داد خوردن 53 گرم پسته در روز به عنوان میان وعده در حالی که کالری دریافتی آنها را 500 کالری کاهش داد BMI آنها را در مقایسه با افراد کاهش داد.

که همان رژیم غذایی را دنبال کرد، اما به جای پسته، 56 گرم بیسکویت نمکی خورد.

پسته
Pistachio nuts. Smal brown and green flavoursome nuts in partly open hard brown cases shells. Food ingredient.

در مطالعه دیگری که در مجله تغذیه در سال 2014 منتشر شد، شامل 60 نفر مبتلا به سندرم متابولیک (به انگلیسی: Metabolic syndrome) شد.

در طول مطالعه، شرکت کنندگان یک رژیم غذایی همراه با ورزش را به مدت 24 هفته دنبال کردند و به دو گروه تقسیم شدند.

رژیم غذایی یکی از آنها حاوی 20 درصد از کالری دریافتی روزانه از پسته بود، در حالی که گروه دوم از رژیم غذایی معمولی پیروی کردند و در پایان مطالعه اشاره شد که گروهی که پسته مصرف می‌کردند کاهش دور کمر بیش از گروهی که از رژیم غذایی معمولی پیروی کردند.

کاهش سطح کلسترول خون: در بررسی انجام شده در بیمارستان آکادمیک پارما در سال 2016، که شامل 9 مطالعه بود، شش مورد از آنها سطوح پایین تر کلسترول تام و مضر و سطوح بالاتر کلسترول مفید را هنگام مصرف پسته نشان دادند، در حالی که تنها دو مطالعه نشان دادند.

پسته ممکن است سطح کلسترول را کاهش دهد.

تری گلیسیرید، و این بررسی نتیجه گرفت که پسته ممکن است تأثیر مثبتی بر سطح چربی خون داشته باشد، زمانی که به عنوان بخشی از رژیم غذایی بدون افزایش میزان کالری توصیه شده برای فرد مصرف شود و محققان در این بررسی نشان دادند.

که هنوز نیاز وجود دارد آنها خواستار انجام مطالعات بیشتر برای شناخت تأثیر پسته و سایر مغزها شدند و همچنین هشدار دادند که هر نوع آجیل ترکیب متفاوتی دارد و بنابراین تأثیر آنها بر روی انسان از نوعی به نوع دیگر متفاوت است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.