چگونه گیاهان را خشک کنیم

خشک کردن گیاهان تازه خود طعم بسیار بهتری نسبت به هر چیزی که می توانید در خواربار فروشی بخرید دارد، سبزی خشک خانگی 1401 فروشگاه همگی طعمی کسل‌کننده و مبهم به دلیل نشستن زیاد روی قفسه دارند، در حالی که جعفری، گشنیز، نعناع و غیره اخیراً کم آب شده‌اند، همگی طعم واضحی دارند. همچنین می‌تواند بسیار ارزان‌تر باشد.

آماده سازی گیاهان برای خشک کردن

گیاهان را زیر آب خنک شسته و حسابی تکان دهید یا از چرخان سالاد برای خشک شدن نعناع خشک استفاده کنید.
ساقه های ضخیم و برگ های آسیب دیده یا کبود شده را بردارید و دور بریزید. دسته های برگ سالم نگه دارید.
شما می توانید گیاهان را روی ساقه های کوچک خشک کنید. این امر احتمال آسیب دیدن آنها را کاهش می دهد، اما مهمتر از آن، از وزش آنها در داخل دستگاه آبگیری جلوگیری می کند.

چگونه گیاهان را کم آب کنیم

گیاهان را روی سینی های آبگیر خود بچینید البته اگر از سینی با سوراخ‌های بزرگ استفاده می کنید، آن را با کاغذ روغنی یا حتی بهتر از آن، یک آستر مشبک به اندازه سینی‌تان بپوشانید، بین قطعات فاصله بگذارید تا هوا در جریان باشد.
4 تا 12 ساعت در دمای 95 درجه فارنهایت یا به همان میزانی که دستگاه شما کاهش می یابد آبگیری کرده تا زمانی که گیاهان خشک و ترد شوند، البته این امر بسته به دستگاه شما، ممکن است لازم شود که سینی ها را هر چند وقت یکبار بچرخانید تا خشک شدن یکنواخت را افزایش دهید.

نعناع خشک شده

 

نحوه نگهداری گیاهان خشک

هنگامی که سبزی خشک کیلویی مثل  به درستی ذخیره می شوند تا شش ماه تا یک سال دوام می آروند. در اینجا نکاتی برای ذخیره سازی وجود دارد:

قبل از انتقال گیاهان اجازه دهید کاملا خنک شوند.
قبل از نگهداری برگها را از ساقه جدا کنید.
اگر به جای خرد کردن، آنها را به طور کامل نگهداری کنید، طعم آن به صورت طولانی باقی می ماند و قبل از استفاده برای بهترین نتیجه، این کار را انجام دهید.
در ظرف تمیز و بدون هوا نگهداری شود زیرا برای ماندگاری بیشتر، مهر و موم وکیوم کنید.
اگر پیش‌بینی می‌کنید که ظرف را اغلب باز کنید یا اگر در منطقه‌ای با رطوبت بالا زندگی می‌کنید، از یک بسته خشک‌کننده جذب‌کننده رطوبت استفاده کنید.
روی ظرف را با تاریخ، نام گیاه نعناع خشک لاغری و هر جزئیات مهم دیگری برچسب بزنید
ظرف را در مکانی خنک، تاریک و خشک قرار دهید داخل کابینت آشپزخانه یا کشوی ادویه به خوبی کار می کند.