خشک کردن گیاهان در هوا

برگ ها یا شاخه های گیاهان را روی یک توری یا سینی فر که با پارچه پنیر پوشانده شده است، پخش کنید. اگر قرار است گیاهان را مرتباً با استفاده از این روش خشک کنید، ممکن است بخواهید یک صفحه خشک کن از مش بسازید، مانند غربال پشه، که روی یک قاب چوبی نصب شده است، در جای گرم و دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید، برگ ها را به طور منظم، تقریباً هر 12 ساعت یا بیشتر بچرخانی، این روش باید گیاهان را در 2-3 روز خشک کند. گیاهان زمانی که بافت کورن فلکس داشته باشند خشک می شوند و در صورت فشرده شدن خرد می شوند، خشک کردن گیاهان با هوا در بسته‌ها ممکن است کمی بیشتر طول بکشدتا دو هفته اما بسته‌های خشک کردن می‌توانند بسیار زیبا باشند و بسته‌های گیاهی خشک شده برای نگهداری آسان است. پس از خشک شدن گیاهان، می توانید آنها را در آشپزخانه خود آویزان کنید و در صورت نیاز از آنها استفاده کنید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

سبزی خشک

دسته های کوچک سبزی را با ریسمان یا گره های تاب دار (که با کوچک شدن دسته ها راحت تر سفت می شوند) به بسته ها ببندید. حتما بسته ها را کوچک نگه دارید تا از پوسیدگی یا کپک زدن جلوگیری کنید.
بسته ها را به صورت وارونه در مکانی گرم و دور از نور مستقیم خورشید آویزان کنید.
به آرامی دسته ها را در کیسه های موسلین یا کاغذی با سوراخ های متعدد بپیچید تا از گرد و غبار جلوگیری شود.
وقتی بسته‌ها خشک شدند، کیسه‌های موسلین یا کاغذی را بردارید.
مهم نیست که کدام روش را برای خشک کردن گیاهان نعنا فلفلی خشک در هوا انتخاب می کنید، حتماً گیاهان را در مکانی با تهویه مناسب و دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید تا خشک شوند. رطوبت می تواند باعث فاسد شدن گیاهان و ایجاد کپک شود، بنابراین اگر در یک منطقه بسیار مرطوب زندگی می کنید، ممکن است بخواهید روش خشک کردن متفاوتی را انتخاب کنید.

گیاهان خشک کننده هوا برای گیاهان با برگ های بزرگتر مانند نعناع، ریحان، پونه کوهی و مرزنجوش ایده آل هستند.

نعناع خشک شده

خشک کردن گیاهان در فر

خشک کردن گیاهان در فر روشی بسیار سریعتر از خشک کردن با هوا است، اگرچه باید مراقب باشید که گیاهان نسوزند، و ممکن است مجبور شوید برای یافتن روش ایده آل، با فر خود آزمایش کنید.

سبزی‌ها را از ساقه‌های آن‌ها جدا کرده و روی توری فر که با لایه‌ای از موسلین پوشانده شده است، بچینید.
فر را روی کمترین درجه ممکن قرار دهید و سینی را در فر قرار دهید. در حالت ایده آل، گیاهان نباید بیش از 100 درجه فارنهایت باشند. ممکن است لازم باشد فر را از قبل گرم کنید، سپس آن را خاموش کنید و فقط چراغ را روشن بگذارید تا به چنین دمای پایینی برسید. از یک دماسنج فر استفاده کنید تا به شما کمک کند تکنیک مناسبی برای فر خود پیدا کنید.
در را باز بگذارید تا رطوبت اضافی خارج شود و فر خیلی داغ نشود.
برگ ها را به مدت 30 دقیقه خشک کنید، سپس آنها را یک بار برگردانید. خشک کردن نعناع خشک را برای 30 دقیقه دیگر ادامه دهید.
بعد از یک ساعت، فر را خاموش کنید و اجازه دهید سبزی ها در فر خنک شوند.
این روش برای گیاهان قوی مانند مریم گلی، نعناع، ​​رزماری و آویشن مناسب است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.