خشک کردن گیاه

کاشت و خشک کردن گیاهان خود بسیار ارزان تر از خرید آنها در فروشگاه است. اگر گیاهان چند ساله مانند پونه کوهی پرورش می دهید، فقط یک بار هزینه خواهید داشت و سال به سال عرضه گیاهان تازه در داخل کشور وجود دارد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

یکی دیگر از مشکلات گیاهان خشک شده فروشگاهی در مقایسه با گیاهان خانگی، سطح کیفیت آن است. بسیاری از گیاهانی که در فروشگاه ها پیدا می کنید با آفت کش های سمی اسپری شده اند. گیاهان خشک ارگانیک در دسترس هستند، با این حال، آنها گران تر از همتایان غیر ارگانیک خود هستند. بخش‌های ارگانیک گیاهان خشک در بسیاری از فروشگاه‌های مواد غذایی نیز انتخاب کمتری دارند. گیاهانی که از فروشگاه خریداری می شوند نیز مانند فرآیند پاستوریزه کردن با شیر پرتودهی شده اند. این بدان معنی است که آنها در معرض تشعشعات گاما قرار می گیرند تا میکروب ها یا پاتوژن های احتمالی را از بین ببرند و همچنین مقدار زیادی از مواد مغذی و ویتامین ها را از بین ببرند. خشک کردن گیاهان خود نه تنها ارزان است، بلکه کیفیت گیاه را نیز حفظ می کنید. اگر شست سبز زیادی ندارید، اغلب می توانید گیاهان ارگانیک تازه را در بازار کشاورز پیدا کنید. با کمی کار و زمان، گیاهی با کیفیت، ارگانیک، بطری شده و آماده برای پخت و پز در تمام سال خواهید داشت.

سبزی خشک

کاشت و خشک کردن گیاهان

آنها را زود بچینید گیاهان دارویی خود را قبل از رشد بیش از حد و شروع گلدهی بچینید. برای اینکه گیاه شما در طول فصل به رشد خود ادامه دهد و از ساق دار شدن و رشد بیش از حد آنها جلوگیری کند، گیاهان را برداشت کرده و برش دهید و چند اینچ ساقه روی آن باقی بمانید. بهتر است گیاهان خود را صبح بعد از تبخیر شبنم، اما قبل از بعد از ظهر که خورشید رنگ و طعم آنها را از بین ببرد، برداشت کنید. اگر قصد ندارید فوراً آنها را خشک کنید، می توانید آنها را مانند گل های تازه در شیشه های آب نگهداری کنید. صبر نکنید تا گیاهان خود را خیلی دیر در فصل رشد پس از خشک شدن و پژمرده شدن آفتاب شروع کنید. بهتر است آنها را در حالی که فراوان و سرسبز هستند برداشت کنید. مریم گلی، جعفری، رزماری و اویشن کوهی تا پاییز به خوبی رشد می کنند. شما می توانید این گیاهان را به صورت تازه استفاده کنید تا زمانی که اولین یخبندان قبل از برداشت و خشک شدن آنها فرا رسد.

سبزی خشک

آنها را بشوییداگر گیاهان خود را پرورش می دهید و کاملاً تمیز به نظر می رسند، می توانید آنها را به آرامی تکان دهید تا هرگونه کثیفی یا گرد و غبار باقیمانده از بین برود. اگر می خواهید گیاهان خود را بشویید، آنها را با دقت در یک کاسه آب خنک بشویید. یا به آرامی آنها را با حوله خشک کنید یا اجازه دهید در یک قفسه خنک کننده در هوا خشک شوند. برگهای تغییر رنگ یا لکه دار را حتما بچینید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.