شکلات تخته ای سبز آسم را درمان می کند

شکلات تخته ای سبز یک محصول غذایی شناخته شده در سراسر جهان است و از دانه های درخت کاکائو استوایی (درخت کاکائو Theobroma)  تهیه می شود و انواع آن با توجه به محتوای کاکائو خام متفاوت است و از آن تهیه می شود.

دانه های کاکائو مخلوط با کره کاکائو و شکر و انواع شکلات: شکلات تلخ: حاوی 70-85 درصد کاکائو است.

شکلات شیری: که معمولا حاوی 10 درصد کاکائو است، در مقایسه با حداقل 35 درصد در شکلات تلخ، این نوشیدنی از دانه های کاکائو آسیاب شده، برشته، پوسته شده و تخمیر شده تهیه می شود که حاوی مواد جامد کاکائو بدون چربی و کره کاکائو است.

شکلات سفید: که فقط حاوی کره کاکائو است که با شکر و مواد دیگر مخلوط شده است، بنابراین بسیاری از افراد آن را نوعی شکلات نمی دانند.

با وجود فواید متعدد شکلات برای سلامتی؛ با این حال، می تواند عوارض جانبی ایجاد کند، از جمله: افزایش خطر پوسیدگی دندان: مقادیر زیاد قند موجود در شکلات می تواند باعث پوسیدگی دندان شود.

افزایش خطر مسمومیت با فلزات سنگین: پودر کاکائو، تکه های شکلات و نوک کاکائو ممکن است حاوی سطوح بالایی از سرب و کادمیوم باشند که برای کلیه ها، استخوان ها و سایر بافت های بدن سمی هستند.

میزان مصرف چربی را افزایش دهید: شکلات حاوی درصد بالایی از چربی و قند است، بنابراین باید در مصرف آن متعادل باشد.

ایجاد آلرژی در برخی افراد: بر اساس آکادمی آلرژی، آسم و ایمونولوژی آمریکا، آلرژی به کاکائو نادر است، اما واکنش آلرژیک به مواد تشکیل دهنده شکلات، مانند: آجیل، لبنیات، یا برخی از روغن های مورد استفاده در شکلات.

علاوه بر آلرژن های پنهان، شکلات را آماده کنید. به عنوان قطعات حشرات امکان تحریک میگرن برای مبتلایان به آن: بر اساس گزارش بنیاد میگرن آمریکا، شکلات یک محرک رژیمی رایج برای میگرن، برای افراد مبتلا یا در معرض آن است، زیرا حاوی بتا فن اتیل آمین (به انگلیسی: Beta-phenylethylamine) است.

احتمال ایجاد بی خوابی: هم کافئین و هم تئوبرومین موجود در شکلات محرک هایی هستند که ممکن است در افرادی که به کافئین حساس هستند باعث بی خوابی شوند، به خصوص زمانی که شکلات تلخ یا کاکائو داغ کمی قبل از خواب مصرف می کنند.

آیا شکلات برای کودکان مفید است؟

هیچ مطالعه یا اطلاعاتی مبنی بر فواید شکلات به ویژه برای کودک وجود ندارد و توصیه می شود از دادن مقادیر زیادی از آن به کودک خودداری شود.

از آنجا که حاوی قند است که ممکن است به سلامت دندان آسیب برساند، شکلات همچنین حاوی کافئین است که در صورت مصرف زیاد می تواند عوارض جانبی مضری ایجاد کند، مانند: افزایش اضطراب، افزایش ضربان قلب، فشار خون بالا، رفلاکس اسید معده، و ناراحتی معده خوابیدن، علاوه بر احتمال ایجاد اثر سمی در کودکان، در صورت مصرف در دوزهای بسیار بالا.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.