قارچ صدفی خوراکی اثرات ضد توموری دارد

خواص ضد تومور و مفید برای روده

تحقیقات حیوانی نشان می دهد که قارچ صدفی خوراکی ممکن است اثرات ضد توموری داشته باشد، و یک مطالعه نشان داد که رژیم غذایی حاوی قارچ صدفی باعث کاهش رشد باکتری های بیماری زا و افزایش تولید اسیدهای چرب مفید با زنجیره کوتاه در روده می شود.

همه کاره و خوشمزه

علاوه بر فوایدی که این قارچ ها برای سلامتی دارند، قارچ صدفی در بسیاری از دستور پخت ها گنجانده شده است و تمام قسمت های آن خوراکی است، می توان آن را به سوپ و خورش اضافه کرد، می توان آن را به غذاهای پاستا اضافه کرد، همچنین می توان از آنها در تخم مرغ استفاده کرد.

ظروف، و می توان آنها را در فر کباب کرد و به روش های مختلفی تهیه کرد.

فواید تغذیه ای قارچ صدفی؛ قارچ صدفی پرمصرف ترین نوع قارچ وحشی در زمینه تغذیه است و افزودنی عالی به هر رژیم غذایی بدون پروتئین است و در گروه قارچ های آبششی قرار دارد و به دلیل خواص سلامتی خود شناخته شده است و می تواند برای مقاصد صنعتی و درمانی استفاده شود.

شکل حلزونی یا بادبزن، طعم مطبوع و عطری شبیه بادیان یا بادام دارد.

قارچ صدفی چیست؟

قارچ صدفی یکی از قارچ های خوراکی رایج است. اولین بار در آلمان برای تامین غذا در طول جنگ جهانی اول کشت شد و در حال حاضر در سراسر جهان به عنوان یک محصول غذایی کشت می شود.

نام لاتین (ostreatus) به شکل پوسته مانند یا بافت لغزنده آن اشاره دارد و کلمه (pleurotus) به ساقه در حال رشد جانبی آن اشاره دارد.

نام آن نسبت به شکل سرش که شبیه صدف یا بادبزن است، با پوششی وسیع که از (2 تا 30) سانتی متر امتداد دارد، گرفته شده است. رنگ های آن از سفید، خاکستری، قهوه ای روشن و تیره است و بیش از 40 گونه دارد که همگی خوراکی هستند.

فواید تغذیه ای قارچ صدفی به دلیل غنی بودن از مواد مغذی و خواص تغذیه ای مفید برای بدن انسان بسیار زیاد است.

جایی که طب عامیانه از قدیم الایام از آن برای غنی سازی با ترکیبات گیاهی قوی استفاده می کرده است و غذایی لذیذ است که در آشپزخانه های بین المللی به شکلی مشابه گوشت به ویژه در غذاهای چینی، ژاپنی، کره ای و چک سرو می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.