معرفی ویتامین های موجود در برنج طارم محلی کاویش

برنج غذای اصلی بیش از نیمی از جمعیت جهان است.

این منبع انرژی غذایی غالب برای 17 کشور در آسیا و اقیانوسیه، 9 کشور در آمریکای شمالی و جنوبی و 8 کشور در آفریقا است.

برنج 20 درصد از انرژی رژیم غذایی جهان را تأمین می کند، در حالی که گندم 19 درصد و ذرت (ذرت) 5 درصد را تامین می کند.

برنج سفید دانه بلند و غنی نشده پخته شده از 68 درصد آب، 28 درصد کربوهیدرات، 3 درصد پروتئین و 1 درصد چربی تشکیل شده است.

یک وعده 100 گرمی (3 + 1⁄2 اونس) از آن 540 کیلوژول (130 کیلو کالری) انرژی غذایی را فراهم می کند و حاوی هیچ ریز مغذی در مقادیر قابل توجهی نیست، با همه کمتر از 10٪ از ارزش روزانه.

برنج سفید دانه کوتاه پخته شده همان انرژی غذایی را تامین می کند و حاوی مقادیر متوسطی ویتامین B، آهن و منگنز (10 تا 17 درصد DV) در هر وعده 100 گرمی است

تجزیه و تحلیل دقیق محتوای مواد مغذی برنج طارم محلی کاویش نشان می دهد که ارزش غذایی برنج بر اساس تعدادی از عوامل متفاوت است.

این بستگی به سویه برنج دارد، مانند انواع سفید، قهوه ای، قرمز و سیاه (یا بنفش) که شیوع متفاوتی در مناطق مختلف جهان دارند.

همچنین به کیفیت مواد مغذی خاکی که برنج در آن کشت می‌شود، صیقل دادن یا فرآوری برنج، نحوه غنی‌سازی و نحوه تهیه آن قبل از مصرف بستگی دارد.

دستورالعمل سازمان بهداشت جهانی (WHO) در سال 2018 نشان داد که غنی سازی برنج برای کاهش سوءتغذیه ممکن است شامل استراتژی های ریزمغذی های مختلفی از جمله آهن، آهن با روی، ویتامین A و اسید فولیک یا آهن با سایر ویتامین های B کمپلکس مانند تیامین باشد.

نیاسین، ویتامین B6 و اسید پانتوتنیک.

بررسی سیستماتیک تحقیقات بالینی در مورد اثربخشی غنی‌سازی برنج نشان داد که این استراتژی تأثیر اصلی کاهش خطر کمبود آهن تا 35 درصد و افزایش سطح هموگلوبین خون را دارد.

این دستورالعمل یک توصیه عمده را ایجاد کرد: “غنی سازی برنج با آهن به عنوان یک استراتژی بهداشت عمومی برای بهبود وضعیت آهن جمعیت ها، در مکان هایی که برنج یک غذای اصلی است، توصیه می شود.”

برنج‌هایی که به‌طور تجربی تحت سطوح بالای دی‌اکسید کربن رشد می‌کردند، مشابه آنچه برای سال 2100 در نتیجه فعالیت‌های انسانی پیش‌بینی شده بود، آهن، روی و پروتئین کمتری داشت و همچنین سطوح پایین‌تری از تیامین، ریبوفلاوین، اسید فولیک و اسید پانتوتنیک داشت.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.