پودر پاپریکا خانگی باعث ایجاد حساسیت می شود

پودر پاپریکا خانگی معمولاً هنگامی که به صورت خوراکی در مقادیر موجود در غذا مصرف می شود، ایمن تلقی می شود و همچنین می توان از آن برای مدت کوتاهی در دوزهای دارویی زیاد استفاده کرد، اما ممکن است عوارض جانبی مانند تحریک، ناراحتی معده، آبریزش بینی، علاوه بر قرمزی پوست (به انگلیسی: Flushing) این وضعیتی است که باعث قرمزی در ناحیه صورت و گردن می شود.

شایان ذکر است که مصرف فلفل تند در مقادیر زیاد دارویی برای مدت طولانی اغلب ممکن است بی خطر باشد ، زیرا در برخی موارد نادر ممکن است علاوه بر افزایش شدید فشار خون، مشکلات جدی از جمله آسیب به کلیه ها یا کبد ایجاد کند.

فلفل برای برخی از گروه های سنی: بارداری و شیردهی: مصرف فلفل چیلی برای مدت کوتاهی در دوزهای درمانی، احتمالاً برای زنان باردار از اواسط سه ماهه دوم تا سه ماهه سوم بارداری بی خطر است، در حالی که ممکن است هنگام خوردن آن در طول دوره بارداری بی خطر نباشد.

دوره شیردهی زیرا ممکن است باعث درماتیت برای نوزاد شود.

پاپریکا

کودکان: توصیه می شود که کودکان فلفل تند نخورند.

این به این دلیل است که اطلاعات کافی در مورد میزان ایمن بودن مصرف آنها وجود ندارد.

در اینجا به برخی از بیماری هایی که به بیماران توصیه می شود در خوردن فلفل تند احتیاط کنند اشاره می شود: اختلالات خونریزی: کپسایسین موجود در فلفل چیلی ممکن است خطر خونریزی را در افراد مبتلا به اختلال خونریزی افزایش دهد.

دیابت: همانطور که قبلا ذکر شد.

کپسایسین ممکن است بر سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت تأثیر بگذارد، بنابراین به آنها توصیه می شود که سطح قند خون خود را کنترل کنند و ممکن است لازم باشد پس از مشورت با پزشک دوز داروی دیابت خود را تغییر دهند.
فشار خون بالا: خوردن مقادیر زیاد فلفل تند ممکن است باعث افزایش شدید فشار خون شود که ممکن است وضعیت افراد مبتلا به فشار خون بالا را بدتر کند.

اعمال جراحی: فلفل کاین ممکن است باعث افزایش خونریزی در حین و بعد از جراحی شود، بنابراین مصرف آن باید حداقل دو هفته قبل از تاریخ عمل قطع شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.