گیاهان خشک شده

آماده سازی تمام گیاهان تازه خود را بشویید و آب اضافی را از بین ببرید. برای گیاهان با برگ های بزرگتر مانند ریحان، نعناع یا مریم گلی و سبزی خشک خانگی 1401، هر برگ را از ساقه جدا کنید. این ساقه‌ها به آبگوشت سبزیجات خانگی افزوده می‌شوند و حتی بدون برگ‌ها طعم زیادی به آن می‌دهند، پس حتماً آنها را ذخیره کنید! برای گیاهان برگدار کوچکتر، مانند پونه کوهی، رزماری یا آویشن، می توان برگها را در حالی که هنوز به ساقه ها چسبیده است، خشک کرد. برگ ها را روی سیلیکون AirMat قابل استفاده مجدد در بالای قفسه خنک کننده سیمی، در یک سبد آبگیر یا روی یک ورقه پخت بدون آستر قرار دهید. آنها را در یک لایه صاف پهن کنید تا روی هم قرار نگیرند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 خشک کنید

هنگامی که همه گیاهان روی سینی ها قرار گرفتند، آنها را در آبگیر یا فر قرار دهید و آن را روشن کنید. فرها باید روی کمترین حرارت ممکن یا تنظیم آبگیری (در صورت وجود) روشن شوند. مطمئن شوید که تنظیمات همرفت خاموش است، در غیر این صورت فن برگ ها را در همه جا باد می کند. گیاهان را به مدت 30 دقیقه در آبگیر یا فر بگذارید، در این مرحله می توانید آنها را بررسی کنید. اگر ترد و خشک شدند آنها را بردارید. اگر هنوز مقداری رطوبت باقی مانده است، آنها را نگه دارید و بعد از 30 دقیقه دوباره چک کنید. هر چه گیاهان بیشتر به طور همزمان آب را از بین ببرند، مدت زمان بیشتری طول می کشد تا همه آنها به طور یکنواخت خشک شوند، بنابراین دمای آن را کم نگه دارید و صبور باشید!

 انبار

هنگامی که گیاهان مثل اسفناج منجمد کوهی تلخ و سبزی خشک کیلویی کاملاً خشک شدند، می توان آنها را از اجاق یا دستگاه آبگیری خارج کرد. اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه روی پیشخوان بنشینند تا مطمئن شوید که کاملاً خشک شده اند، باید ظریف و ترد باشند. یک ظرف خالی، شیشه مزون یا شیشه ادویه تهیه کنید و انتقال گیاهان را شروع کنید (برای انتقال آسان از قیف استفاده کنید). سبزی‌های برگ‌دار بزرگ‌تر را می‌توان به قطعات کوچک‌تر خرد کرد یا به راحتی با دست خرد کرد قبل از رفتن به شیشه.

 انبار

سبزیجات خشک

برای گیاهان برگدار کوچکتر، ساقه را با یک دست نگه دارید و با دست دیگر به آرامی انگشتان خود را روی ساقه ها بکشید. برگها باید به راحتی بریزند و هر ساقه ای که با برگها جدا شود را می توان جدا کرد. این گیاهان را می توان فوراً استفاده کرد و یا تا 6 ماه در جای خشک و خنک نگهداری کرد.

خشک کردن هوا

تمام گیاهان تازه خود را بشویید و آب اضافی را از بین ببرید. دسته ای از ساقه های سبزی را جمع کنید و آنها را با نخ یا ریسمان به هم ببندید و به اندازه کافی نخ بگذارید تا گیاهان را آویزان کنید. این کار را با بقیه سبزی ها ادامه دهید تا همه آنها به صورت دسته ای بسته شوند، بسته های گره خورده گیاهان مثل نعنا فلفلی خشک را در یک منطقه با تهویه مناسب آویزان کنید تا خشک شوند، در ورودی یا بیرون از کابینت عالی است. بسته به دما، آفتابی و رطوبت، ممکن است چند روز طول بکشد تا به طور کامل خشک شوند. صبور باشید و قبل از نگهداری از خشک شدن کامل آنها مطمئن شوید، برگها باید ظریف و ترد باشند.

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.