مخلوط گیاهان خشک

آیا باغ گیاهی دارید که نیاز به یک تغییر خوب داشته باشد؟ از گیاهان تازه خود مخلوط سبزی خشک خانگی 1401 خود را درست کنید. می‌توانید فقط به گیاهان دارویی بچسبید، یا کمی پوست لیمو، نمک دریایی یا دانه‌های چیلی را برای طعم بیشتر مخلوط کنید.

مقداری پوست لیمو و سیر کم آب را به ترکیب گیاهان خشک خانگی خود اضافه کنید و روی ماهی کبابی، گوشت یا سبزیجات بپاشید، خوشمزه می شود همچنین از این مخلوط سبزی خشک برای طعم دادن به سس سالاد یا به عنوان پایه ای برای ماریناد استفاده می شود.

چگونه گیاهان تازه را خشک کنیم؟

سعی کنید گیاهان خود را در صبح، زمانی که تازه هستند، قطع کنید. شب قبل آنها را به خوبی آبیاری کنید و با شلنگ آبکشی کنید، و بعد از برش نباید آنها را آبکشی کنید.

اگر در صحرا زندگی می کنید، فقط گیاهان تازه بریده شده خود را به مدت 5 تا 8 ساعت یا تا زمانی که خشک و شکننده شوند، روی یک ورقه پخت قرار دهید. مطمئن شوید که آنها را در مکانی گرم اما سایه دار قرار دهید. از طرف دیگر، می توانید گیاهان خود را برش دهید، ساقه ها را به هم ببندید و آنها را برای چند روز در جای خشک آویزان کنید تا خشک شوند.

سبزی خشک

گیاهان سفت تر مانند رزماری یا پونه کوهی و سیاه دانه سبز برای خشک کردن هوا بهتر عمل می کنند. گیاهان نرم مانند ریحان اگر به اندازه کافی گرم یا خشک نباشد ممکن است کپک بزنند، بنابراین ممکن است بخواهید برای خشک کردن گیاهان نرم تر به اجاق گاز تکیه کنید.

برای خشک کردن گیاهان دارویی در فر، فر خود را روی کمترین درجه حرارت کمتر از 180 درجه فارنهایت تنظیم کنید یا از دستگاه آبگیری مواد غذایی استفاده کنید. سبزی ها را روی توری خنک کننده ای که روی سینی فر قرار داده شده پخش کنید و به مدت 2 تا 4 ساعت در فر قرار دهید. اگر قفسه خنک کننده ندارید، فقط از تابه پخت استفاده کنید، اما به صورت دوره ای آنها را پرتاب کنید تا به طور یکنواخت خشک شوند.

شما همچنین می توانید گیاهان را در مایکروویو خشک کنید. این روش برای مقادیر کم گیاهان بهتر است. فقط آنها را روی یک حوله کاغذی پهن کنید و به مدت 30 ثانیه در مایکروویو قرار دهید. بررسی کنید و آنها را پرتاب کنید و سپس 15 تا 30 ثانیه دیگر به آنها فرصت دهید. این کار را تا زمانی که گیاهان شما خشک و شکننده شوند ادامه دهید.

چگونه طعم های دیگر را به ترکیب گیاهان خشک خود اضافه کنید
نکته جالبدر مورد مخلوط های گیاهی خشک شده و سبزی خشک کیلویی این بوده که امکان طعم دادن وجود دارد که می‌توانید با یک نوع سبزی خشک مخلوط کرده و رنگ و بو و طعم جدید به آن بدهید.