نگهداری گیاهان با انجماد

گیاهان راهی عالی برای تقویت وعده های غذایی روزانه شما بوده و آنها می توانند طعم ها و رنگ های جدیدی را به غذاهای رایج اضافه کنند، انجماد و خشک کردن گیاهان در زمانی که فراوان باشند به شما امکان استفاده طولانی مدت را می دهد
بیشتر گیاهان زمانی که جوانه های گل برای اولین بار ظاهر می شوند، قبل از اینکه کاملا باز شوند، طعم اوج دارند، گیاهان را صبح، درست پس از تبخیر شبنم و قبل از گرم شدن آفتاب، بچینید.
برگ ها و ساقه های کبود، کثیف یا ناقص را دور بریزید در حالی که برگ ها روی ساقه ها قرار دارند، به آرامی در آب جاری خنک بشویید، به آرامی تکان دهید تا آب اضافی گرفته شود، روی دستمال کاغذی آبکش کنید.

گیاهان انجمادی

گیاهان منجمد و سبزی خشک خانگی 1401 می توانند برای پخت و پز مفید باشند، اگرچه معمولاً برای تزئین مناسب نیستند زیرا در هنگام آب شدن سست می شوند.

گزینه هایی برای انجماد گیاهان

چند شاخه یا برگ گیاهان دارویی را در بسته بندی فریزر یا در یک ظرف فریزر دربسته قرار دهید.
روی سینی یا ورقه شیرینی پهن کرده و در فریزر قرار دهید وقتی جامد منجمد شد، در ظروف دربسته بسته بندی کنید.
برای استفاده در سوپ یا خورش، سبزی های شسته شده را برش داده و در قالب های یخ بسته بندی کنید. فضاها را با آب پر کنید. وقتی یخ زد، مکعب ها را بیرون بیاورید و در ظروف دربسته نگهداری کنید.
برای غذاهای پخته شده، از همان مقدار سبزی یخ زده استفاده کنید که از سبزیجات تازه استفاده می کنید.

استفاده از دستگاه آبگیری مواد غذایی

خشک کردن با دستگاه خشک کن یک راه سریع و آسان برای خشک کردن گیاهان با کیفیت بالا است. ترموستات را روی 95 تا 115 درجه فارنهایت تنظیم کنید. گیاهان شسته شده را در یک لایه روی سینی های آبگیر قرار دهید. زمان خشک شدن از 1 تا 4 ساعت متغیر است. دفترچه دستورالعمل آبگیری خود را برای دما و زمان خشک شدن دقیق بررسی کنید. اغلب بررسی کنید تا زمانی که برگها خرد شوند و ساقه ها در هنگام خم شدن بشکنند.

با استفاده از مایکروویو

برگ های جعفری، ریحان و کرفس در برخی از اجاق های مایکروویو با توان 1000 یا کمتر به مدت 2 تا 3 دقیقه به خوبی خشک می شوند. گیاهان را در یک لایه روی یک حوله کاغذی قرار دهید و با حوله کاغذی دوم بپوشانید. هر 30 ثانیه یکبار، گیاهان را بچرخانید. بررسی را هر 30 ثانیه تا خشک شدن ادامه دهید. گیاهان خشک و شکننده را بردارید تا از لکه های داغی که باعث آتش گرفتن حوله کاغذی می شود جلوگیری کنید. خشک کردن را به مدت 30 ثانیه ادامه دهید تا تمام قطعات خشک و شکننده شوند.

خشک کردن در فر

خشک کردن در فر مخصوصاً برای نعناع خشک، مریم گلی یا برگ بو و سبزی خشک کیلویی مفید است. برگ ها را جدا کرده و به جای خشک کردن کامل ساقه ها به صورت جداگانه خشک کنید. برگ های شسته شده را در یک لایه روی یک تابه کم عمق پهن کنید. در دمای 110 تا 130 درجه فارنهایت خشک کنید. چراغ راهنما روی اجاق گازی یا چراغ فر در اجاق برقی گرمای کافی برای خشک کردن یک شبه است. 3 تا 4 ساعت خشک کنید. گیاهان را مرتباً هم بزنید تا کاملاً خشک شوند.

خشک کردن هوای داخلی

هوای داخل خانه یا خشک کردن اتاق یک گزینه برای گیاهان قوی مانند رزماری، مریم گلی، آویشن کوهی و جعفری است. ساقه های گیاهانی مانند نعناع، مریم گلی یا آویشن را می توان در یک خوشه کوچک بسته و در یک منطقه خشک با گردش هوا خوب آویزان کرد. ساقه ها را با یک نوار لاستیکی به هم گره بزنید و به صورت خوشه ای ببندید. گیاهان را دور از سینک، اجاق گاز یا ماشین ظرفشویی در جایی که رطوبت زیادی وجود دارد آویزان کنید.