سبزی خشک یا تازه

برای تهیه عرقیات می توانید از سبزی خشک خانگی 1401 یا تازه شده استفاده کنید، به جز دم کرده آب تهیه چای، توصیه می کنم افراد مبتدی از گیاهان خشک استفاده کنند تا بهترین نتیجه و ماندگاری بیشتری داشته باشند. رطوبت گیاهان تازه ممکن است باعث ایجاد کپک در دم کرده ها، به ویژه روغن ها شود، برای استفاده در آشپزی، انتخاب گیاهان تازه در مقابل خشک شده واقعاً به نحوه استفاده از آنها بستگی دارد، گیاهان خشک اگر در طول فرآیند پخت و پز اضافه شوند، بهتر است تا طعم آنها زمان بیشتری برای دم کشیدن داشته باشد، سبزی های خشک برای خورش، سوپ یا آب پز عالی هستند، طعم روشن گیاهان تازه بهتر است برای تمام غذا ها مانند پاشیدن شوید روی سبزیجات بخارپز یا اضافه کردن ریحان به ظرف ماکارونی تازه استفاده شود.

برای محصولات مراقبت از پوست

هنگام استفاده از گیاهان دارویی برای تولید محصولات مراقبت از پوست، توصیه می کنم افراد مبتدی از گیاهان خشک استفاده کنند تا بهترین نتیجه و ماندگاری بیشتری داشته باشندیا همان خشک در هنگام استفاده از آنها برای تهیه تنتور یا عرقیات گیاهی برای مراقبت از پوست مزایایی نسبت به گیاهان تازه دارند.

اگر به درستی دور از گرما، نور و رطوبت نگهداری شود، میانگین ماندگاری گیاه خشک تا دو سال است.
خشک کردن نه تنها به حفظ عناصر ارزشمند گیاهی کمک می کند، بلکه غلظت آنها را به عنوان درصدی از وزن گیاه افزایش می دهد بنابراین با کمترین مقدار بیشتری بدست می آورید.
گیاهان تازه می توانند رطوبت ناخواسته را به خصوص به دم کرده روغن اضافه کنند که می تواند منجر به رشد باکتری یا کپک شود.
ما از گیاهان خشک در محصولات مراقبت از پوست خود استفاده می کنیم. خشک کردن گیاهان را غلیظ می کند و در واقع اجزای مغذی را آزاد می کند.

چگونه گیاهان تازه را برای مدتی تازه نگه داریم

با نزدیک شدن به پاییز، گیاهانم را برای خشک کردن برداشت خواهم کرد. حتی با وجود اینکه استفاده از گیاهان خشک برای برشته کردن عالی است، من دوست دارم از مریم گلی تازه، رزماری و اویشن کوهی برای بسیاری از غذاهای شکرگزاری استفاده کنم. پس این کاری است که من انجام می دهم.

پس از برش گیاهان را خیس کنید
گیاهان مرطوب را در یک حوله کاغذی خشک بپیچید
گیاهان پیچیده شده را در ترد سبزیجات خود قرار دهید و تا روز شکرگزاری آنها را فراموش کنید، این روش برای گیاهانی مانند مریم گلی، آویشن و رزماری واقعا عالی است. وقتی می‌خواهم سبزی‌های ظریف‌تری مانند جعفری یا ریحان را ذخیره کنم، از همان روش استفاده می‌کنم و فقط حوله کاغذی را در یک کیسه زیپ دار یا ظرف پلاستیکی قرار می‌دهم. شما می خواهید این گیاهان لطیف را در یک محیط مرطوب اما نه مرطوب نگهداری کنید وگرنه کپک زده می شوند.

سبزی خشک

خشک کردن گیاهان تازه

گیاهانی که به درستی خشک  و ذخیره می شوند، می توانند از باکتری ها و کپک ها در امان باشند و بسته به نوع گیاه باید به مدت 6 ماه تا 2 سال قوی باقی بمانند. ایده اصلی هنگام نگهداری گیاهان، حذف رطوبت است.

روش‌های مختلفی برای سبزی خشک کیلویی تازه وجود دارد، اما من روشی را که استفاده می‌کنم، که به سادگی بر اساس گردش هوا است، به اشتراک می‌گذارم.

این فرآیند با گیاهانی که رطوبت کمی دارند، مانند خلیج، پونه کوهی، شوید، رزماری، ترخون و آویشن نعنا خشک  بهترین کار را دارد. اگرچه بسیاری از گیاهان، به ویژه گیاهان یکساله، زمان اوج طعم برای برداشت و خشک شدن دارند، من تمایل دارم تا پاییز برای برداشت صبر کنم.

1. بهترین زمان برای برداشت گیاهان برگدار، اواسط صبح آفتابی پس از خشک شدن شبنم است.

2. شاخه های گیاهان خود را ببرید و برگ های پیر، مرده یا پژمرده را بردارید.

3. اگر گیاهان بدون سموم دفع آفات یا سایر مواد شیمیایی رشد می کنند، شستن آنها ضروری نیست. اگر نیاز به شستن آنها دارید، آنها را با آب خنک بشویید، آنها را روی دستمال کاغذی قرار دهید و اجازه دهید کاملا خشک شوند – گیاهان مرطوب کپک زده و پوسیده می شوند. از طرف دیگر، اگر روز آفتابی یا وزش باد است، می‌توانید کل گیاه خود را حمام کنید و بگذارید قبل از برداشت خشک شود.
برش گیاهان

4. برخی از برگ های پایینی را از شاخه جدا کنید تا جایی برای گره زدن وجود داشته باشد.

5. دسته های کوچکی از 4 تا 6 شاخه برای اطمینان از گردش هوا درست کنید و آنها را با نخ پنبه ای ببندید.

6. آنها را به صورت وارونه آویزان کنید تا خشک شوند، در یک مکان عاری از گرد و غبار با تهویه زیاد و بدون نور مستقیم خورشید، بین هر بسته چند سانتی متری بگذارید. خشک کردن گیاهان تازه

7. اگر مکانی عاری از گرد و غبار ندارید، ممکن است لازم باشد از گیاهان خود در حین خشک شدن محافظت کنید. یک کیسه کاغذی کوچک را طوری برش دهید که طول آن اجازه دهد چند اینچ از گیاه بیرون بیاید. یک سوراخ در مرکز پایین ایجاد کنید و سبزی های رشته ای را داخل کیسه ماهی کنید. مطمئن شوید که گیاهان داخل کیسه شلوغ نیستند. چندین سوراخ در کیسه کاغذی ایجاد کنید تا امکان گردش داشته باشد. کیف را وارونه آویزان کنید.

8. گیاهان را هر هفته بررسی کنید تا خشک و آماده نگهداری شوند.

هنگامی که گیاهان به درستی خشک شوند، برگ ها به راحتی به قطعات کوچک بین انگشتان شما خرد می شوند. اگر برگها هنگام خرد شدن به پودر تبدیل شوند، خیلی خشک شده اند.