سرکه بالزامیک یک و یک برای از بین بردن میکروب ها و باکتری های صورت استفاده می شود

فواید سرکه بالزامیک یک و یک درخشندگی مو: با قرار دادن یک قاشق سرکه سیب در یک فنجان آب گرم و شستن موها با این مخلوط پس از استفاده از شامپو، می توان از این ویژگی استفاده کرد و ایرادی ندارد چون بوی سرکه سیب می آید.

به سرعت از روی مو محو می شود درمان شوره سر: از طریق توانایی سرکه سیب در تعادل مجدد pH مو، و می توان یک قاشق سرکه سیب را به یک فنجان آب گرم اضافه کرد و موها را با مخلوطی به مدت پانزده تا بیست دقیقه ماساژ داد.

و برای بهترین نتیجه می توان به جای آب گرم از گلاب استفاده کرد.

پاکسازی پوست: از سرکه بالزامیک برای از بین بردن میکروب ها و باکتری های صورت استفاده می شود، به این صورت که یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با دو قاشق غذاخوری آب مخلوط کرده و از یک تکه پنبه برای پخش این مخلوط روی پوست استفاده می شود.

حساس است، با کمی آب گرم قابل شستشو است.

سرکه

پاکسازی صورت بعد از اصلاح: سرکه سیب را می توان بعد از اصلاح با مخلوط کردن دو قاشق غذاخوری سرکه سیب با آب و پاک کردن صورت با آن استفاده کرد.

کاهش علائم آفتاب سوختگی: این کار را می توان با خیس کردن یک تکه پارچه با کمی سرکه سیب و قرار دادن آن روی ناحیه آسیب دیده به منظور کاهش آفتاب سوختگی و اثرات آن انجام داد.

کاهش ظاهر آکنه: دلیل این امر به دلیل توانایی آن در کاهش التهاب دانه ها و اسکارها و در نتیجه جلوگیری از شیوع و گسترش مشکل در کل صورت است و می توان با مخلوط کردن یک سوم از این ویژگی استفاده کرد.

یک فنجان سرکه سیب با دو سوم فنجان آب و یک یا دو بار در روز آکنه را با این مخلوط پاک کنید.

کاهش التهاب: سرکه حاوی اسید استیک است که برای درمان تب بالا استفاده می شود.

مقدار مساوی سرکه را می توان با آب مخلوط کرد و محل آسیب دیده را مالش داد تا مخلوط را از جاهایی که دارای ترک و زخم هستند دور نگه دارند تا باعث ایجاد زخم نشوند.

یک احساس سوزش آسیب عمومی سرکه معروف است که سرکه یکی از اسیدهای قوی محسوب می شود و به همین دلیل زیاده روی در نوشیدن آن مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت که مهمترین آنها عبارتند از: آسیب به مینای دندان و ایجاد مشکلات زیادی.