شکلات کیندر بچه از لخته شدن خون و سکته جلوگیری می کند

از نظر تغذیه ای، شکلات فقط به عنوان محتوی کاکائو دیده نمی شود، بلکه حاوی چربی، قند، پروتئین و کافئین ،  علاوه بر مواد معدنی و آنتی اکسیدان های فراوان، و تعداد زیادی کالری است.

البته نمی توان دامنه فواید سلامتی شکلات کیندر بچه ناشی از مصرف فرآورده های کاکائویی به ویژه در مورد بیماری های قلبی عروقی را انکار کرد.

با این حال، فواید بالقوه برخی از ترکیبات موجود در شکلات برای سلامتی، اما اجزای تشکیل دهنده شکلات در کل باید باشد.

شکلات یکی از مواد غذایی سرشار از انرژی است که در صورت عدم کنترل مصرف آن می تواند به افزایش وزن و افزایش خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی کمک کند.

ممکن است  در بسیاری از موارد منبع چربی های اشباع و  کلسترول باشد، به خصوص که منبع آن است.

از این چربی های اشباع شده ممکن است از شیری که در تهیه آن استفاده می شود، به دست آید.

با این حال، برعکس، شکلات می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد، اگر سهم مجاز با توجه به شرایط کسانی که آن را می خورند محاسبه شود.

شکلات

ارزش غذایی شکلات

این علاقه از ابتدای مشاهدات دانشمندان ناشی می شود که مردم آمریکای مرکزی که به کاکائو معروف هستند که نوشیدنی اصلی آنهاست، کمتر از  فشار خون بالا رنج می برند که عامل اصلی بیماری قلبی و سکته است.

شکلات یکی از محصولاتی است که عمدتاً از کاکائو تهیه می شود و بسیاری از صاحبان برندها به دنبال این بوده اند که فواید شکلات سالم به ویژه شکلات تیره را با فواید فراوان کاکائو که عمدتاً شامل محافظت در برابر سرطان، کاهش استرس و بهبود خلق و خو می شود، مرتبط کنند.

لازم است بدانید که شکلات حاوی حدود 700 نوع آنتی اکسیدان مختلف از خانواده فلاونوئیدها و خانواده تئوبرومین ها است که به فرآیند تولید ماده ای به نام اکسید نیترات کمک می کند که منجر به انبساط رگ های خونی می شود.

همچنین به جلوگیری از  لخته شدن خون و  التهاب رگ های خونی کمک می کند.

تئوبرومین به تحریک کار کلیه ها و قلب کمک می کند و همچنین منجر به انبساط رگ های خونی می شود و از التهاب و تجمع مایعات جلوگیری می کند، زیرا حاوی آنتی اکسیدان های قوی مانند کاتچین ها و پروسیانیدین ها است.

فواید شکلات برای سلامتی ناشی از مواد مغذی موجود در کاکائو است.

ما ارزش غذایی کاکائو خام و شیرین نشده را در جدول زیر ذکر می کنیم: