گیاهان خشک و دارویی

سبزی خشک خانگی 1401 یا تازه می‌توانند طعم، رنگ و عطر را به هر غذایی اضافه کنند و فوراً آن را از معمولی به خارق‌العاده ارتقا دهند. هنگام پخت و پز با گیاهان، یک قانون کلی وجود دارد که باید در مورد نسبت تازه به خشک در نظر داشت: از آنجایی که گیاهان خشک اغلب قوی تر و غلیظ تر از گیاهان تازه هستند، به مقدار کمتری نیاز دارید. یعنی نسبت صحیح یک قاشق غذاخوری سبزی تازه به یک قاشق چایخوری سبزی خشک است. برای مثال، اگر در دستور پخت یک قاشق غذاخوری پونه کوهی تازه نیاز دارید، فقط به یک قاشق چایخوری پونه کوهی خشک نیاز دارید. همین امر در مورد ریحان، شوید، جعفری و هر گیاه دیگری که دوست دارید صدق می کند. هنگام آشپزی، اضافه کردن طعم و مزه بیشتر از حذف آن آسان تر است، بنابراین در حین حرکت میل کنید تا مطمئن شوید که غذا به درستی چاشنی شده است، در زیر نحوه نگهداری صحیح گیاهان، به علاوه روش های مورد علاقه خود برای پخت و پز با رایج ترین انواع را به اشتراک می گذاریم.

سبزی خشک

نحوه نگهداری گیاهان دارویی

گیاهان تازه برش خورده مانند رزماری یا آویشن و یونجه وحشی را باید در یک حوله کاغذی مرطوب بپیچید، در کیسه های پلاستیکی قابل درزگیری نگهداری کنید و سپس در یخچال قرار دهید. گیاهان تازه لطیف مانند نعناع یا ریحان را باید در یک لیوان با یک اینچ آب (مثل گل ها) نگهداری کنید، با یک کیسه پلاستیکی پوشانده و در دمای اتاق بگذارید.

سبزی خشک کیلویی را باید دور از نور و در جای خشک و خنک نگهداری کنید. به مدت زمان باز بودن گیاهان خود توجه داشته باشید، اگر مدت طولانی باز باشند، بو و طعم کمتری خواهند داشت

آشپزی با رزماری

شاخه‌های این گیاه مدیترانه‌ای به‌خاطر رایحه چوبی‌شان شناخته می‌شوند و وقتی روی گوشت‌ها، به‌ویژه گوشت‌های کبابی استفاده می‌شوند، خوشمزه هستند. در واقع، رایحه آنها به قدری جذاب است که می توانید شاخه های رزماری را روی زغال های سوزان روی کباب خود نگه دارید تا طعم متمایز گوشت های خود را القا کنید. رزماری علاوه بر اینکه یک ماده معطر است، خواص ضد قارچی، ضد ویروسی و ضد میکروبی نیز دارد، بنابراین می‌تواند شفابخش طبیعی نیز باشد. برخی از دستور العمل های مورد علاقه ما که از این گیاه خاکی استفاده می کنند عبارتند از: فوگاس با رزماری و دانه ها، استیک بالزامیک کبابی با فلفل و پیاز، دنده های توسکانی، و حتی این کوکتل خوشمزه باغ پیروزی

نعناع خشک

 

آشپزی با برگ بو

برگ بو اغلب به صورت کامل در سوپ، خورش و استفاده می شود. آنها رایحه ای تیره و گلی دارند و باید به قدری از آنها استفاده کرد، زیرا طعم آنها بسیار زیاد است. به همین دلیل، آنها اغلب در کاری نیز استفاده می شوند. برخی از دستور العمل های مورد علاقه ما با استفاده از برگ بو عبارتند از: سیب زمینی سرخ شده با روغن زیتون با آیولی، گوشت ذرت و سبزیجات آب شور، گریپ فروت صورتی، زغال اخته سفید، و یک تعطیلات دیدنی و جذاب بوقلمون مرکبات سرخ شده.

آشپزی با ریحان

ریحان تازه به خاطر جذابیت معطرش نعناع خشک شده به ویژه در غذاهای ایتالیایی شناخته شده است. ریحان ماده اصلی پستو است و اغلب برای افزودن طعم تازه به غذاهای مختلف از سس گرفته تا ماهی استفاده می شود. برخی از دستور العمل های مورد علاقه ما شامل این پاناکوتای ریحان-ماست شیرین شده با ژله گریپ فروت، سوپ کوفته بوقلمون، پستو و میگو با برنج سبز تند است.