مردی با فوم سایلنت خانه اش را از اتش سوزی ایمن کرد

همانطور که وسایل نقلیه خودران به سرعت با فوم سایلنت در حال توسعه هستند، انرژی الکتریکی مورد نیاز برای کار با سنسورهای مختلف داخل تایر و همچنین حسگرهای داخل خودرو نیز در حال افزایش است.

علاوه بر این، با توجه به اینکه رشد خودروهای الکتریکی صدای موتورها را از بین می‌برد، سر و صدای لاستیک‌ها به یک مسئله حیاتی تبدیل می‌شود. بنابراین، ما یک نانو ژنراتور تریبوالکتریک که در داخل یک تایر با یک فوم صوتی برای یک تایر بی‌صدا خودران، که به اختصار Tire-TENG نامیده می‌شود، توسعه می‌دهیم.

فوم

تایر-TENG تولیدی توانایی جذب صدا فوم آکوستیک بکر را حفظ می کند و در عین حال انرژی الکتریکی را با استفاده از تغییر شتاب شعاعی یک تایر تولید می کند. در یک آزمایش آزمایشگاهی، تایر-TENG با حجم 50 میلی متر × 50 میلی متر × 30 میلی متر قدرت 3.38 میلی وات را نشان می دهد.

به عنوان یک کاربرد واقعی، شش تایر-TENG با هر حجم 120 میلی‌متر × 110 میلی‌متر × 30 میلی‌متر در سطح داخلی تایر نصب می‌شوند. با سرعت 100 کیلومتر در ساعت و بار وزنی 3500 نیوتن، 40 دیود ساطع کننده نور به اندازه کافی روشن بودند که در یک محیط نور روز بدون هیچ منبع انرژی اضافی دیده شون

با توجه به ویژگی های خروجی بالای خود، تایر-TENG امکان سنجی را به عنوان یک راه حل درون لاستیک خودران و ضعیف شده با صدا نشان داد که تاکنون هنوز گزارش نشده است.

تصور غلط در مورد عایق صدا بودن فوم بیشتر به این دلیل وجود دارد که مردم تفاوت های بین جذب صدا و عایق صدا را درک نمی کنند.

طبیعی است که فرض کنیم اگر محصولاتی مانند فوم صدا را جذب کنند، هیچ چیزی برای فرار از اتاق باقی نخواهد ماند.

متأسفانه صدا مانند مایعی نیست که جذب شود و در چیزی مانند اسفنج گیر کند. نحوه رفتار صدا باید در اینجا به وضوح درک شود.